Aula d’acollida

Publicat: 19 / nov / 2010  |  Escola

AULA D’ACOLLIDA
 L’aula d’acollida és un espai on nins i nines que acaben d’arribar d’altres païssos comencen a aprendre a parlar en català , llengua vehicular de l’escola i element important d’integració social .

Aquest procès d’iniciació es farà de forma intensiva amb l’alumnat matriculat a partir de segon cicle . L’asistència a l’aula en principi , sempre de forma flexible, serà de tres mesos.L’alumnat assistirà a les assignatures de Plàstica, Educació Física i Música per afavorir la relació amb els seus companys-es.
La responsable de l’aula és la professora d’Atenció a la Diversitat de l’escola que farà el seguiment acadèmic i personal d’aquest nins-es durant dos anys.

La paraula Acollida ens indica una conducta important per construir bones relacions humanes. De fet acollir vol dir “rebre a casa a una persona” Per tant és bàsic que aquests nins i nines es sentin bé, acollits i acompanyats per el seu tutor-a d’aula ordinaria i d’acollida . En aquests moments de pèrdua (del país de naixement i/o d’origen , de part de la família.....) i de descobriment d’un nou país ,una nova llengua i cultura , amistats, costums, festes.... etc..) s’ha de sentir reconegut i acompanyat en aquesta nova etapa de la seva vida.

L’objectiu de l’Aula d’Acollida és fer partíceps a tot l’alumnat de la Cultura de Les Illes a través de les festes populars,la llengua, rondalles, cançons, oficis....... i treballar l’Educació Intercultural que ens educarà cap a conductes humanes de respecte, acollida i diàleg entre cultures.