Visita a la Fundació Juan March

Publicat: 30 / des / 2010  |  1r Cicle

Visita Fundació Joan March
La visita ha estat programada dins l’àrea d’Expressió Artística.
A principi de curs els mestres del primer cicle pensarem que, per treballar l’objectiu de centre d’aquest curs, seria interessant conèixer algunes obres pictòriques contemporànies, concretament aquelles que utilitzaven materials diferents a la pintura. Per introduir-nos en el tema durant el primer trimestre hem fet activitats de plàstica en les quals hem experimentat amb diferents materials (farina, sal, aigua, cartró, terra, serradís, coles, cordes, conxes, etc.). Amb aquest primer contacte amb els materials hem fet qualcuns treballs.

Els passats dies 10 i 13 de desembre els infants de 1er cicle vàrem anar al Museu Joan March. Divendres dia 10 hi anàrem els infants de primer i dilluns dia 13 els infants de segon.

L’objectiu era veure de primera mà obres de pintors que havien utilitzat matèries diferents per realitzar els seus quadres.

La monitora del museu ens va ajudar a adonar-nos dels materials que els artistes havien utilitzat per fer-la i també ens va explicar com ho havien fet i què va motivar a l’autor a fer-la. Qualcunes de les obres que hem vist han estat La ventana de Lucio Muñoz, Anatomía para un espejo de Manuel Rivera i Gran fons submarí de Miquel Barceló.

Després anàrem al taller del Museu i allà els infants feren les seves pròpies obres en petits grups. S’ho passaren molt bé fent les seves produccions. Aquestes les podreu veure, juntament amb altres que hem fet a l’escola, durant la Setmana Cultural a la nostra escola.

A més de la visita al Museu aprofitàrem el matí passejant per la ciutat, que ja respirava l’ambient nadalenc, i visitàrem alguns dels Betlems del centre.

Vàrem passejar per la plaça Major, i vàrem veure qualcuns dels Betlems que hi ha per Palma: el de Cort, el de la Misericòrdia i el de C&A.

Ens ho passàrem molt bé i aprenguerem moltes coses.

JPEG - 2 MB
Primer al Museu