26A CIRCULAR. RECORDATORI SALUT . RECORDATORIO SALUD.

Benvolgudes Familias

Adjuntam extracte de l’article de la Sra  Mònica Carol Torrades. Doctora en ciències biomèdicques i en farmacia. Farmacèutica publicat a la plana web https://espaiescoles.farmaceuticonline.com/polls/

Saps què és aquest animaló? Doncs sí, és un poll, i normalment no tenim un poll sinó que tenim polls!

Segurament a l’escola has sentit a parlar dels polls; potser algun dels teus amics en té o n’ha tingut, o potser n’has tingut tu!!!!!! Com piquen, eh?

I és que els polls a l’escoles s’ho passen pipa, perquè hi ha moltes nenes i nens i molts caps per instal·lar-s’hi.

Què són els polls?

Els polls són uns animalons molt petits. Així de petits. Els mascles són més petits que les femelles. Pertanyen a la família dels insectes. Són hematòfags, això vol dir que s’alimenten únicament de sang i s’aprofiten de nosaltres, mengen la nostra sang i viuen en el nostre cap, per això en diem paràsits.

Els polls, quan tenen gana, xuclen la sang, molt a poc a poquet i molt sovint, i això fa que quan tenim polls ens piqui tant el cap.

Com podem eliminar els polls?

Els polls no agraden a ningú, perquè fan molta picor, però a més a més, com ja t’hem explicat, són molt fàcils de trobar en una escola, i en canvi són més difícils d’eliminar.

O sigui, que el millor que et podem dir perquè et puguis treure els polls de sobre és que facis el que els mestres t’expliquin a l’escola, i sobretot que tinguis paciència quan a casa  et facin fer el tractament.

RECORDA: EL MILLOR DELS POLLS ÉS NO TENIR-NE, PER TANT CAL QUE FACIS TOT EL QUE ET DIGUIN PER ELIMINAR-LOS!!!

Indicació centre POLLS

Indicaciones centro PIOJOS

Apreciadas Familias

Compartimos un extracto del artículo de la Sra  Mònica Carol Torrades. Doctora en ciències biomèdicques i en farmacia. Farmacèutica publicado en  la página  web https://espaiescoles.farmaceuticonline.com/polls/

Sabes qué es este animal? Pues sí, es un piojo, y normalmente no tenemos un piojo sino que tenemos piojos!

Seguramente en la escuela has oído hablar de los piojos; quizás alguno de tus amigos tiene o ha tenido, o tal vez has tenido tú !!!!!! Como pican, eh?

Y es que los piojos en la escuelas lo pasan pipa, porque hay muchas niñas y niños y muchas cabezas donde instalarse.

¿Qué son los piojos?

Los piojos son unos animales muy pequeños. Así de pequeños. Los machos son más pequeños que las hembras. Pertenecen a la familia de los insectos. Son hematófagos, esto quiere decir que se alimentan únicamente de sangre y se aprovechan de nosotros, comen nuestra sangre y viven en nuestra cabeza, por eso se llaman parásitos.

Los piojos, cuando tienen hambre, chupan la sangre, muy poco a poco y muy a menudo, y eso hace que cuando tenemos piojos nos pique tanto la cabeza.

¿Cómo podemos eliminar los piojos?

Los piojos no gustan a nadie, porque producen mucho picor, pero además, como ya te hemos explicado, son muy fáciles de encontrar en una escuela, y en cambio son más difíciles de eliminar.

Osea, que lo mejor que podemos decir para eliminar los piojos de tu cabeza es que hagas lo que los maestros te expliquen en la escuela, y sobre todo que tengas paciencia cuando en casa  te hagan hacer el tratamiento.

RECUERDA: EL MEJOR DE LOS PIOJOS ES NO TENER, POR TANTO DEBES HACER TODO LO QUE TE DIGAN PARA ELIMINARLOS !!!